Alla samarbeten är unika. Det är kundens behov och kunskap som sätter ramarna för hur ni väljer att lägga upp ert samarbete. På den här sidan kan du hitta tips på funktioner i Bokio som gör det enklare och effektivare att jobba tillsammans.
För kunder som har transaktioner som inte fångas upp av våra färdiga mallar kan du skapa en egen mall för din kund. Läs mer
Genom att skapa bankregler kan göra så att Bokio automatiskt känner igen särskilda transaktioner, så att du bara behöver godkänna bokföringen.
Läs mer
Sätt upp en kvitto/-fakturainkorg som samlar alla underlag via e-post. Mejl som skickas till kvittoinkorgen och har en bifgogad PDF-fil hamnar automatiskt i bokföringskön för att enkelt kunna bokföas. Läs mer
På sidan Transaktioner att bokföra samlas automatiskt de transaktioner som är kopplade till kundens Bokio Företagskonto. Läs mer
En kund som har Bokio Företagskonto och fakturerar med OCR-nummer som referens kan få sina betalda fakturor bokförda helt automatiskt. Läs mer
För dig som föredrar att kontera transaktioner manuellt istället för med våra smarta mallar finns det bra stöd för att göra processen så snabb som möjligt.
Det nya löneflödet gör det enklare än någonsin att betala ut löner och betala in löneskatterna. Läs mer
Med vår skattekontosynk kan du göra det möjligt att automatiskt bokföra skattekonton för dina kunder som har aktiebolag.
Kommunicera med dina kunder direkt från Bokio Byrå. Uppgifter och kommentarer visas som notiser för din kund. Läs mer
Navigera till olika delar i Bokio genom snabbkommandot: Alt +B (PC), eller cmd + ctrl + B (Mac).
Väldigt många funktioner i Bokio fungerar extra smidigt om kunden har ett Bokio Företagskonto. Lättare för dig som redovisningskonsult och billigare för kunden än att ha ett företagskonto hos en bank. Läs mer
För kunder som har tillräckligt med kapital kan de tjäna pengar genom att uppgradera till Premium Plus. Läs mer